HYRESVILLKOR
Vi strävar efter en så flexibel och smidig uthyrning som möjligt. Tidtabeller, antal och upplägg kan diskuteras och anpassas efter Era behov. Produktutbudet utvecklas även enligt önskemål och för större festarrangemang erbjuds paketpris. Vi kan även erbjuda upphängning och montering av dekorationerna i festlokaler i Raseborg regionen. Tveka inte att ta kontakt så ser vi vad vi kan komma fram till.
Du kan också bekanta dig med produkterna på plats i e/s studio (Bangatan 65, 10300 Karis FINLAND). Första besöket är kostnadsfritt och kan bokas via vår online bokningskalender.
Uthyrningstid
Hyrestiden för produkterna är 4 dagar, från torsdag till måndag, om inte annat avtalats. De angivna priserna gäller för denna hyresperiod. Om kunden returnerar produkterna för sent har vi rätt att ta ut priset för en ny hyresperiod.
Produkter som inte returneras inom 7 dagar från första uthyrningsdag, har vi rätt att kräva full ersättning för enligt bifogad lista (bilaga 1).
Upphämtning
Produkterna hämtas från e/s designstudio (Bangatan 65, 10300 Karis FINLAND) på torsdag eller annan avtalad dag och tid. För upphämtning och återlämning reserveras en tid via bokningskalendern online. Produkterna kan även skickas med post inom Finland. Notera dock att postkostnader tillkommer, samt eventuella extra leveranskostnader för stora produkter.
Returnering av hyresprodukter
Kunden ska återlämna produkterna i slutet av hyresperioden i samma skick, på samma sätt och förpackade i samma förpackningsmaterial som de var när de levererades. Hyresprodukterna återlämnas till e/s design studios lager senast kl. 18:00 på hyresperiodens sista dag, om inte annat avtalats. Hyresprodukten tolkas som att den inte återlämnats om den inte har returnerats senast tre dagar efter hyresperiodens utgång. I detta fall debiteras - utöver priset för den nya hyresperioden - produktens ersättningspris, vilket är produktens nya inköpspris (bilaga 1). Skadade och saknade produkter ska anges vid retur.
Kunden ansvarar för att hyresprodukterna används ändamålsenligt på festplatsen. Skador som uppkommit under uthyrningen ska anmälas till e/s design när skadan uppmärksammas eller senast vid retur av produkterna. Kunden ansvarar för skador som uppstår vid hantering och retur. Om produkten är trasig, försvunnen eller skadad kommer e/s design att debitera kunden för produktens ersättningspris (bilaga 1).
Produktbokning och betalningsmetoder
Produkter bokas i första hand genom ett e/s designs nätbutik. Det går även bra att boka via mail eller telefon. Produkterna reserveras först när hyran har betalats. Betalningen sker genom uthyrningsfirman i samband med bokningen som nätbanksbetalning. Om kunden gör en bokning via e-post eller telefon får kunden en betalningslänk via e-post. För paketbokningar med många olika produkter är det möjligt att betala i efterhand. Bokningsavgiften är då 25% av totala hyresbeloppet (dras av från slutsumman).
Kunden ska uppge namn, adress, telefonnummer och mailadress vid bokning. Bokningen bekräftas genom att skicka ett bekräftelsemeddelande till kundens e-post. Kunden accepterar dessa hyresvillkor vid bokning.
Avbokning
Om hyresavtalet avbokas minst 4 veckor innan avtalat upphämtningsdatum så återbetalas hyresavgiften i sin helhet till kunden. Om hyresavtalet avbokas 2 veckor eller mindre innan avtalat upphämtningsdatum så återbetalas halva hyresavgiften.
Om beställningen inte avbokas eller inte hämtas återbetalas ingen hyresavgift. Det är möjligt att flytta bokningen utan kostnad när den sker senast 14 dagar innan den avtalade hyrestidens början. Om det redan finns en annan befintlig reservation för de önskade produkterna vid den nya tidpunkten, kommer produkterna inte att kompenseras.
Ansvar och försäkringar
Alla produkter hyrs ut enligt sin specifika beskrivning. Produkterna är använda och kan ha lätt slitage eller andra tecken på användning. De är tvättade, granskade och godkända inför uthyrningen. Om hyresprodukternas kvalitet eller antal är bristfälliga ska reklamation göras utan dröjsmål, senast inom 12 timmar efter inlösen av hyresprodukt. Kunden ska på begäran bifoga bilder på föremålet för reklamationen till reklamationsmeddelandet. Kunden får inte ändra eller reparera hyresprodukterna av tredje part utan e/s designs medgivande. Produkter får inte heller dekoreras utan tillstånd eller hyras ut till tredje part.
e/s design ansvarar för reparationskostnader som uppstår på grund av normalt slitage på produkterna. e/s design ansvarar däremot inte för indirekta eller direkta kostnader eller skador som kan uppstå för kunden på grund av användning av produkterna. Kunden är skyldig att ersätta skador och kostnader som uppstår på hyresprodukter under hyrestiden på grund av oaktsam eller felaktig hantering. Kunden är också skyldig att ersätta en produkt som blivit förstörd eller förlorad under hyrestiden, även i de fall där skador eller förlust involverar en tredje part. För en skadad eller ej returnerad produkt debiteras kunden produktens ersättningspris baserat på nyanskaffningskostnaden. Produkterna är inte försäkrade av e/s design under hyrestiden. Kunden ansvarar, enligt eget omdöme, för att försäkra hyresprodukterna på lämpligt sätt.